Thursday, September 23, 2010

Sekitar seminar perniagaan emas oleh en syukor di PG Sungai Petani pada 22/09/2010


 Assalamualaikum..wth dan salam sejahtera.

Pada kali ini saya nak ceritakan pasal emas yang mencanak naik dan sekitar seminar perniagaan emas Public Gold..tiap2 hari saya akan check harga emas kat website www.publicgold.com.my...pada hari rabu 22/09/2010 saya agak terkejut sebab kenaikan harga emas yang tinggi daripada sebelum ini..hanya dalam masa sehari sahaja beza kenaikan yang paling tinggi saya kira sepanjang saya dok memantau harga emas selama sebulan ni..sebelum ni saya x taulah pulak..sbb x brp nak kisah sangat..emas naik ka turun ka..he3..skg hari2 check..pada 21/09/2010 harga gold bar 20g hanya rm2892 dan 1 dinar rm598 tapi pada 22/09/2010 harganya telah meningkat iaitu gold bar 20g rm2919 dan 1 dinar rm603..beza kenaikan gold bar adalah sebanyak rm27 dan 1 dinar rm5..saya kira kenaikan ini dalam masa sehari adalah yang tertinggi...so sesiapa yang dah lock harga sebelum ini dgn jumlah belian yang banyak memang akan tersenyum puas sebab..untung manyak oooo...he3...dan bagi sesiapa yang dah jual buy back tu memang agak menyesal lah...tapi walau apa pun..orang yang memiliki emas ni tetap untung..sebab apa tahun depan harganya akan jadi semakin mahal lagi..nasihat saya kalau boleh jangan dijual emas yang ada kerana ianya amat berharga..kalau sesak nak pakai duit juga pergilah ke pajak gadai islam seperti a-rahnu Agrobank(dulu bank pertanian)..dalam masa 1/2 jam shj anda akan dapat wang.

Ok hari ini saya nak berkongsi cerita sekitar seminar perniagaan emas Public gold yang diadakan di Sungai Petani oleh Mahaguru en Syukor Hashim pada 22/09/2010 jam 8.30pm - 10.30pm...yang mana kehadirannya terlalu ramai sehinggakan bilik seminar tak muat walaupun telah ditambah kerusi dan duduk berhimpit2..kehadiran lebih daripada separuh iaitu hampir 60 orang manakala bilik tersebut hanya boleh memuatkan 30 orang shj..ini bermakna ramai yang dah sedar kepentingan menyimpan emas sebagai aset untuk masa depan..sebelum ini pada bulan 6 yang lalu saya pernah menghadiri seminar spt ini oleh en syukor di PG jln Bishop Penang tapi kehadiran tidaklah seperti ini dan masih byk tempat kosong lagi.

Pada malam tersebut juga saya telah membawa seramai 15 orang kawan2 yang teruja nak dengar seminar ini..saya pun tak menyangka seramai ini yang ingin ikut serta..saya just tanya saja..saya ucapkan syabas dan terima kasih kepada yang hadir pada malam tersebut kerana kesudian anda datang sendiri dan keterujaan anda menambah ilmu dalam perniagaan emas ini..Allah lah yang menggerakkan anda sampai ke sana..mungkin dengan ilmu yang anda dapat pada malam itu akan mengubah kehidupan anda menjadi lebih baik lagi daripada sebelum ini..semua orang tahu menyimpan untuk masa depan adalah penting..tapi berapa ramaikah yang tahu dan bertindak dengan membuat pelaburan untuk masa hadapan dengan membeli emas????..sekarang anda sudah tahu kan!!!..apa lagi, ada duit je..terus beli emas..jgn ditunggu lagi kerana harga emas takkan turun malah semakin meningkat dan meningkat dan terus meningkat..sesiapa yang dok tunggu harga emas turun baru nak mula membeli memang sampai bila pun takkan beli emas...emm..saya tak sempat mendengar seminar semalam sebab saya bawa ramai sangat kawan2 so saya bagi peluang diaorang mendengar dan saya di luar sahaja dok sembang2 dengan James(staf PG Penang)..walaupun seminar ini saya sudah pernah dengar tapi ada juga benda baru yang en Syukor belum pernah ceritakan seperti macamana nak memajak emas di Pajak Gadai Islam Ar-Rahnu...saya tak risau sgt sbb boleh melihat rakaman yang telah di buat oleh Suhaidy suami kepada Siti Hajar agent di bawah rangkaian saya..Siti Hajar tak dapat hadir pada malam tersebut kerana terpaksa menghadiri majlis yang lain yang agak penting juga.

Saya harap selepas ini seminar2 seperti ini akan mendapat tempat di hati orang ramai..kata en Syukor dia pun tak tahu bila pulak dia akan turun ke sungai petani kerana perjalanan yang jauh dan memenatkan..apa yang disampaikan oleh en Syukor adalah satu ilmu baru yang sebelum ini kita tak perasan dan tahu kepentingannya.Seminar ini terbuka kepada sesiapa sahaja dan percuma.Kita perlu menghargai apa yang disampaikan oleh en Syukor..Saya percaya ramai yang akan berkata..alhamdulillah saya sudah faham tentang kelebihan menyimpan emas dan bertambah ilmu dan pengetahuan saya dalam emas ini,selepas mendengar seminar ini..so terima kasih kepada semua yang sudi datang pada malam tersebut.

Setakat ini sahaja dulu coretan dari saya pada kali ini...sehingga berjumpa lagi di lain kali...wassalam.
Sebarang pertanyaan boleh emaikan kepada razimah7577@yahoo.com @ cal/sms di no. 0194887501.

1 comment:

  1. Halo, saya Helena Julio dari Ecuador, saya ingin berbincang dengan baik mengenai Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian mengenai topik ini. Perkhidmatan Pembiayaan FundingLe_Meridian memberi saya sokongan kewangan ketika semua bank di kota saya menolak permintaan saya untuk memberi saya pinjaman sebesar 500,000.00 USD, Saya cuba semua yang saya dapat untuk mendapatkan pinjaman dari bank saya di sini di Ecuador tetapi mereka semua menolak saya kerana kredit saya rendah tetapi dengan rahmat tuhan saya mengetahui tentang Le_Meridian jadi saya memutuskan untuk mencuba untuk memohon pinjaman. dengan Insyaallah mereka memberi saya pinjaman sebesar 500,000.00 USD permintaan pinjaman yang bank saya di sini di Ecuador telah memalingkan saya kerana, ia benar-benar hebat melakukan perniagaan dengan mereka dan perniagaan saya berjalan lancar sekarang. Berikut ialah Penyertaan E-mel Le_Meridian Pelaburan / WhatsApp Hubungi jika anda ingin memohon pinjaman dari mereka.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Hubungi: + 1-989-394-3740.

    ReplyDelete